• NL

Wat is Mijn Noordwest?

Mijn Noordwest is een beveiligd portaal voor patiënten van het ziekenhuis. Het is een website die gekoppeld is aan het beveiligde elektronisch patiëntendossier (EPD) van Noordwest Ziekenhuisgroep. Dit portaal geeft u direct toegang tot het elektronisch patiëntendossier van Noordwest.

Eigen regie
Met Mijn Noordwest stelt het ziekenhuis u in staat regie te voeren over uw eigen gezondheid. U kunt dan beschikken over dezelfde informatie als uw behandelaar. Dit past bij de ambitie van Noordwest om de patiënt mee te laten beslissen over de behandeling, initiatief te laten nemen, actief van informatie te voorzien.

Hoe kan ik inloggen?

Voorwaarden
U kunt van Mijn Noordwest gebruikmaken als u:
•    als patiënt geregistreerd bent in Noordwest Ziekenhuisgroep
•    beschikt over een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
•    in het bezit bent van een DigiD met extra controle via sms of de DigiD app
•    uw (mobiele) telefoon, die is gekoppeld aan uw DigiD, bij zich heeft

Inloggen
Om toegang te krijgen tot uw medische gegevens, logt u in met DigiD en SMS-verificatie of u gebruikt uw DigiD app. DigiD staat voor ‘digitale identiteit’. Met uw DigiD kunt u veilig inloggen op websites van de overheid. U gebruikt uw DigiD-account soms ook voor zaken die te maken hebben met zorg.

Meer informatie over DigiD

Wie kan Mijn Noordwest gebruiken? En hoe regel ik een machtiging?

U kunt Mijn Noordwest gebruiken als u geregistreerde patiënt bent van Noordwest Ziekenhuisgroep.

Voor sommige patiënten gelden uitzonderingen:

Kinderen:

  • kinderen van 0 tot 12 jaar
    Kinderen onder de 12 jaar hebben meestal geen DigiD en kunnen niet zelf inloggen. Voor deze groep kunt u als ouder een machtiging aanvragen. Hiervoor vult u het formulier 'aanvraag machtiging Mijn Noordwest voor ouders' in
  • kinderen van 12 tot 16 jaar
    Kinderen van 12 tot 16 jaar hebben soms een DigiD en kunnen dan zelf in Mijn Noordwest inloggen. Als u als ouder inzage wilt hebben in Mijn Noordwest van uw kind, dan kunt u hiervoor gemachtigd worden. U heeft dan wel officieel de toestemming van u kind nodig. U vult en ondertekent samen het formulier 'aanvraag machtiging Mijn Noordwest voor ouders' hiervoor in.
  • kinderen vanaf 16 jaar
    Kinderen vanaf 16 jaar mogen zelfstandig gebruik maken van Mijn Noordwest.

Lees meer informatie in de veel gestelde vragen over Mijn Noordwest.

Gemachtigden:

  • een ander machtigen
    Wilt u een ander machtigen voor toegang tot uw gegevens? Bijvoorbeeld uw partner? Dan moet u hiervoor een machtiging aanvragen. Hiervoor vult u het formulier ‘aanvraag machtiging Mijn Noordwest’ in.
  • wilsonbekwaam
    Is een patiënt wilsonbekwaam en wordt hij/zij vertegenwoordigd door een ander? Dan kan de vertegenwoordiger een machtiging aanvragen voor toegang tot Mijn Noordwest. Hiervoor vult u het formulier ‘aanvraag machtiging Mijn Noordwest’ in.
     

Machtiging verleend
Als de machtiging is verleend, dan is in uw eigen Mijn Noordwest dossier zichtbaar van degene waarvoor u gemachtigd bent. Ga hiervoor naar 'Mijn gegevens', 'Mijn machtigingen' en open het betreffende dossier.


Wat kan ik in Mijn Noordwest zien?

In Mijn Noordwest kunt u een deel van uw medische gegevens raadplegen. Maar ook kunt u een vragenlijst invullen, zoals de vragenlijst voor een operatie/ingreep (preoperatieve vragenlijst).
Verder kunt u raadplegen:

  • agenda
  • dossier:
    - allergieën
    - behandelbeperkingen/ wilsverklaringen
    - behandelverslagen
    - medicijnen
    - metingen
    - operaties
    - patiëntbrieven
    - uitslagen
  • mijn taken, denk hierbij aan vragenlijsten
  • mijn gegevens:
    - persoonsgegevens, huisarts, verzekering, tandarts, apotheek
    - mijn contactpersonen
    - mijn machtigingen
  • toestemming:
    In uw medisch dossier staat belangrijke informatie. Zoals informatie over uw klachten en hoe die worden behandeld. Soms is het belangrijk dat een zorgverlener van buiten het ziekenhuis uw medische gegevens kan bekijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw huisarts. Deze zorgverlener kan uw medische gegevens van Noordwest Ziekenhuisgroep alleen inzien met uw toestemming. U kunt in Mijn Noordwest toestemming geven voor:
    - uw medische gegevens: lees meer informatie op nwz.nl/toestemming
    - uw medicatie: lees meer informatie op nwz.nl/medicatieveiligheid

Toestemming geven is niet verplicht. Dat bepaalt u helemaal zelf.

Zonder vertraging
Uw informatie ziet u zonder vertraging.

De toekomst
In de toekomst krijgt Mijn Noordwest meer functies, denk bijvoorbeeld aan uw afspraken maken, wijzigen en annuleren, E-consult, patiëntenfolders.

Vanaf wanneer kan ik mijn medische gegevens bekijken?

Uw dossier wordt opgebouwd vanaf het moment dat Mijn Noordwest in gebruik is genomen (22 juni 2018). Dit betekent dat niet al uw medische gegevens uit het verleden terug te vinden zijn. Als u dit wenst, dan kunt u uw dossier van voor 22 juni 2018 wel opvragen. U vindt hierover informatie op de pagina Afschrift medisch dossier

Hoe doe ik de e-mailverificatie?

Als u in uw Mijn Noordwest uw e-mailadres heeft ingevuld, dan moet deze worden gecontroleerd. Dit noemen we ‘e-mailverificatie’. Hieronder leest u hoe u de e-mailverificatie doet:

Stap 1: log met uw DigiD in uw Mijn Noordwest

  • ga naar Mijn gegevens > Mijn gegevens: e-mailadres, het kader eronder ‘e-mailverificatie’
  • start de controle. U ontvangt een e-mail met daarin een code
  • u blijft in uw portaal op de pagina staan en laat het portaal open staan. Belangrijk: dus niet uitloggen, maar verklein het venster
     

Stap 2: U ontvangt een e-mail met een code

  • open uw mailbox in een nieuw venster (tabblad) of op een ander apparaat, anders wordt u uitgelogd uit uw portaal
  • open de mail ‘verificatiecode e-mailadres’, waarin een code staat
  • kopieer de code of verklein het venster in de e-mail
     

Stap 3: U gaat terug naar uw portaal Mijn Noordwest in het andere venster

  • u vult de code in en klikt op ‘opslaan’
     

Belangrijk:

  • als u de e-mailverificatie start, maak deze dan ook gelijk af. Als u even pauzeert kan het zijn dat u ‘ongeldige code’ als melding krijgt. U moet dan de volledige e-mailverificatie opnieuw starten
  • zorg dat Mijn Noordwest niet wordt afgesloten als u in uw mailbox uw code ophaalt. Als u uw portaal verlaat moet u namelijk opnieuw een code opvragen

Laatst bezochte pagina's

U bent hier: Algemene informatie