De cliëntenraad komt op voor uw belangen als patiënt, familie en/of bezoeker. De beste zorg, goede informatievoorziening en een respectvolle behandeling, dat is waar de cliëntenraad voor staat.
De cliëntenraad hoort graag uw mening. Alleen zo kunnen wij uw belangen behartigen. Laat ons weten wat u goed vindt, maar vooral ook wat de verbeterpunten zijn. U kunt ons schrijven of mailen naar:
Bureau Medezeggenschap
Postbus 501
1800 AM
e-mail: clientenraadnoordwest@nwz.nl
Let op
Heeft u een klacht? Neem dan contact op met de afdeling patiëntbeleving, telefoonnummer 072 – 548 3501 of lees meer over de klachtenprocedure.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad denkt vanuit de positie van patiënten en hun naasten mee over de kwaliteit van zorg en services van Noordwest en de maatschap Medisch Specialisten Noord West (MSNW). Hierover geeft de cliëntenraad (gevraagd en ongevraagd) advies aan de besturen van Noordwest ziekenhuisgroep, MSNW en de medisch specialisten. Het gaat hierbij over onderwerpen die u als patiënt (of naasten) raken. Denkt u bijvoorbeeld aan:
- communicatie en voorlichting
- nieuwbouw en parkeren
- gastvrijheid, voeding en hygiëne
- transformatie naar een digitaal ziekenhuis (online afspraken, thuismonitoren, online patiëntendossier)
- eigen regie bij patiënten
- samenwerking met andere zorginstellingen in de regio voor goede patiëntenzorg
Om goed advies te kunnen geven, moeten de leden van de cliëntenraad goed op de hoogte zijn van (zorg)ontwikkelingen in het ziekenhuis, maar ook in de regio en op landelijk niveau. Zij bekijken deze ontwikkelingen altijd vanuit de positie van patiënten en hun naasten. De cliëntenraad gaat hiervoor in gesprek met het ziekenhuisbestuur en –management, met vertegenwoordigers van medische vakgroepen en andere deskundigen binnen Noordwest en het bestuur van MSNW. Ook heeft de cliëntenraad contact met andere cliëntenraden in de regio en bezoeken de leden relevante congressen en themabijeenkomsten.
De cliëntenraad vindt het contact met patiënten zelf heel belangrijk. Dit gebeurt bijvoorbeeld via vragenlijsten die u invult op verzoek van het ziekenhuis, maar ook langs andere wegen probeert de cliëntenraad in contact te zijn met (groepen) van patiënten. Daarbij staat steeds de vraag centraal: wat vinden patiënten van Noordwest belangrijk als het gaat om zorg en dienstverlening in het ziekenhuis?
Lees de folder over de cliëntenraad
Jaarverslag
Wat de cliëntenraad de afgelopen periode heeft gedaan voor u en alle andere ziekenhuisbezoekers leest u in het jaarverslag.
Reglement
In het reglement is het adviesrecht, de werkwijze en de samenwerking met de raad van bestuur beschreven.
Activiteiten
De cliëntenraad organiseert ieder jaar activiteiten om uw mening te horen. Voor dit jaar staan er nog geen activiteiten gepland.
Leden cliëntenraad
De cliëntenraad bestaat uit 9 leden. Maak kennis met onze leden.