Noordwest Ziekenhuisgroep ziet haar patiënten en bezoekers graag tevreden. Om te blijven leren, vragen we patiënten en bezoekers met bijvoorbeeld enquêtes en in vraaggesprekken naar hun mening over Noordwest Ziekenhuisgroep. Alleen in samenwerking met onze klanten kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Zij beleven ons ziekenhuis en onze dienstverlening en kunnen als geen ander aangeven wat hun ervaringen, wensen en behoeften zijn.
Digitale patiëntentevredenheidsmetingen
> Klik op de afbeelding om deze te vergroten
Jaarlijks doet Noordwest Ziekenhuisgroep in april mee aan een digitale PEM-meting via e-mail door onderzoeksbureau Expoints. Deze meting laat ons zien of er ontwikkelingen zijn in de patiëntervaringen in de tijd en vergeleken met andere ziekenhuizen. Als verdieping op deze basismeting werken wij met het digitale instrument Exploratio om van patiënten feedback op onze zorgverlening te krijgen. Onze medewerkers en artsen hebben een belangrijke eigen inbreng in het samenstellen, uitzetten en verwerken van de vragenlijsten. Zo kunnen we gericht de ervaring van de patiënt in kaart brengen.
Kwalitatief onderzoek
Naast kwantitatief onderzoek doen we ook kwalitatief onderzoek. Dit doen we bijvoorbeeld door interviews of spiegelgesprekken (kringgesprekken met patiënten en een gespreksleider waarbij zorgverleners toehoorders zijn). We vragen om feedback en informatie over de verleende en ervaren zorg. Uit de resultaten rollen verbeterpunten waardoor we de mogelijkheid hebben om directe verbetering in onze zorgverlening aan te brengen.
Leren van klachten
We vinden het erg belangrijk om klachten van patiënten en bezoekers te horen. We kunnen dan samen een eventuele oplossing voor het probleem zoeken. Een klacht kan voor ons ook aanleiding zijn bepaalde zaken nader te bekijken en/of het beleid te veranderen. Ook op basis van klachten, verbeteren wij de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Lees meer over het indienen van een klacht.
Klantenwenskaart
Onze patiënten en bezoekers kunnen op ieder moment een wens, tip of compliment aan ons doorgeven. Dit kan door de klantenwenskaart in te vullen. De klantenwenskaart levert praktische en actuele verbetersuggesties op. De klantenwenskaart is verkrijgbaar in het folderrek in de centrale hal en is opgenomen in de brochure 'uw verblijf' die patiënten ontvangen bij opname. Ook kunt u de klantenwenskaart online invullen.
Cliëntenraad
Onze cliëntenraad vertegenwoordigt onze klanten, zoals patiënten, bezoekers en naasten van patiënten. Ook de cliëntenraad levert met suggesties een bijdrage aan verdere verbetering. Meer informatie over cliëntenraad.