Poliklinische Apotheek Noordwest Ziekenhuisgroep
U kunt bij de Poliklinische Apotheek terecht voor medicijnen als u een recept van uw specialist heeft gekregen. Dit kan direct na uw bezoek aan de polikliniek, dagbehandeling, of na ontslag uit het ziekenhuis. De apotheek is gevestigd in het ziekenhuis op locatie Alkmaar en locatie Den Helder. Kijk voor de openingstijden bij contact apotheek. Door de samenwerking met specialisten kunnen vragen of onduidelijkheden over de voorgeschreven medicijnen snel worden opgelost. De apotheek is voor iedereen toegankelijk. De apothekers zijn BIG-geregistreerd en de apotheek is in het bezit van een HKZ-certificaat.
Op deze pagina's leest u alle informatie over de Poliklinische Apotheek:
Contact
Kijk voor de contactgegevens van de Poliklinische Apotheek bij contact apotheek.
Dienstverlening Poliklinische Apotheek
De Poliklinische Apotheek is gevestigd in het ziekenhuis zelf zowel op de locatie Alkmaar als Den Helder. Door de samenwerking met specialisten kunnen vragen of onduidelijkheden over de voorgeschreven medicijnen snel worden opgelost. De Poliklinische Apotheek is voor iedereen toegankelijk. Het team van de Poliklinische Apotheek:
- zorgt ervoor dat u de juiste medicijnen mee krijgt bij ontslag uit het ziekenhuis of na een bezoek aan een van de poliklinieken
- komt als het mogelijk is bij uw ontslag uit het ziekenhuis bij u langs om uw medicijnen af te geven. En geeft de informatie over het gebruik van de medicijnen. Dit noemen we ook wel 'uw medicijn aan bed aanbieden'. Zo kunt u na uw ontslag direct naar huis
- levert een aantal medicijnen, welke niet via de openbare apotheek verstrekt mogen worden
- geeft voorlichting en advies over het gebruik van (zelfzorg)medicijnen en hulpmiddelen
- ondersteunt bij wetenschappelijk onderzoek met medicijnen
Herhaalrecept ophalen buiten openingstijden op locatie Alkmaar
Voor een herhaalrecept bieden wij een moderne en gratis service: een Afhaalpunt. Dit is een zelfbedieningsafhaalsysteem voor (gekoelde) medicijnen. Als de geneesmiddelen in het Afhaalpunt geplaatst zijn, ontvangt u automatisch een unieke persoonlijke code per SMS en/of e-mail. Ook buiten de openingstijden kunt u uw medicatie afhalen uit het Afhaalpunt. Meldt u zich bij ons aan, als u van deze service gebruik wilt maken. Dit kan bij 1 van onze apothekersassistenten. Lees meer inofrmatie in de folder 'Het Afhaalpunt'
Ons assortiment
Vrijwel alle middelen die door onze specialisten worden voorgeschreven, zijn voor u op voorraad. U kunt ze direct meenemen na uw bezoek aan het ziekenhuis. Als een artikel niet op voorraad is dan bestellen we dit voor u. U kunt bij de Poliklinische Apotheek ook terecht voor verband- en hulpmiddelen en zelfzorgartikelen zoals bijvoorbeeld paracetamol en huidverzorgingsproducten. Ook hebben we bloedsuikermeters in ons assortiment.
Wachttijd in de apotheek
De wachttijd in de Poliklinische Apotheek kan anders zijn dan u in uw eigen apotheek. Dat komt onder andere doordat de Poliklinische Apotheek veel te maken heeft met nieuwe cliënten. Hiervan moeten alle gegevens, inclusief medische informatie, zorgvuldig worden vastgelegd. Daarbij zoeken wij, zo nodig, aanvullende informatie op in uw elektronisch patiëntendossier of bellen met de arts over een recept.
Vervolgens controleert de apotheker of een tweede apothekersassistente altijd het geneesmiddel voordat wij dit aan u verstrekken. Ook nemen wij voor iedereen graag de tijd om goede uitleg te geven over de geneesmiddelen. Een geneesmiddel kan immers alleen goed werken als het goed wordt gebruikt: op het juiste tijdstip, op de juiste manier en in de juiste hoeveelheid. Deze handelingen kosten tijd maar zorgen ervoor dat wij onze cliënten veilige (farmaceutische) zorg kunnen leveren. Wij vragen daarom ook uw begrip als u iets langer moet wachten. Daarentegen kunt u meestal meteen de geneesmiddelen mee naar huis nemen en hoeft u dus niet nog een keer terug te komen naar de apotheek.
Contact
Kijk voor de contactgegevens van de Poliklinische Apotheek bij contact apotheek.