E-consult

E-consult is een gemakkelijke manier om uw zorgverlener een vraag te stellen, via het beveiligd patiëntenportaal Mijn Noordwest. Dit kan op ieder moment van de dag. Uw zorgverlener kan ook een vraag aan u stellen of een bericht sturen.

Waarvoor kan ik e-consult gebruiken?
U kunt uw e-consult gebruiken voor vragen die niet kunnen wachten tot uw volgende afspraak. Het kan een telefonische afspraak of een afspraak in het ziekenhuis vervangen. U hoeft voor een e-consult dus ook niet naar Noordwest te komen.

Spoed
Bel bij spoed direct met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Gebruik dan géén e-consult. Bel in noodsituaties 112. 

Heeft u een klacht?
Dan kunt u deze indienen bij onze klachtenfunctionaris. E-consult is hier niet geschikt voor. 

Veel gestelde vragen over e-consult

U kunt binnen 3 werkdagen een antwoord verwachten op uw vraag. U ontvangt een e-mail als uw zorgverlener uw vraag heeft beantwoord. U kunt het antwoord vervolgens bekijken in Mijn Noordwest. 

  • om gebruik te maken van e-consult heeft u DigiD nodig. Met uw DigiD logt u in Mijn Noordwest in
  • nog niet alle afdelingen maken gebruik van e-consult. Bij het versturen van een e-consult ziet u in Mijn Noordwest alleen de afdelingen waar u een e-consult mee kunt starten. U kunt het e-consult alleen gebruiken bij zorgverleners waar u onder behandeling bent
  • u kunt het e-consult invoeren op een computer, laptop, tablet of smartphone
  • u kunt een bijlage meesturen met het e-consult. Bijvoorbeeld een foto van een wond
  • de vraag en antwoorden die u via e-consult heeft gesteld, zijn direct zichtbaar in uw medisch dossier. Zo kunt u deze informatie altijd teruglezen, maar ook uw zorgverlener. Heeft u een bijlage meegestuurd? Dan komt ook deze meteen in uw medisch dossier terecht 

Hoe weet ik dat ik gebruik kan maken van e-consult?
Als u gebruik kunt maken van e-consult, dan ontvangt u van Noordwest een e-mail. In deze e-mail staat dat u ‘via e-consult een vraag kunt stellen aan uw zorgverlener van Noordwest.’   

Is e-consult op alle afdelingen mogelijk?
Noordwest heeft e-consult in ontwikkeling. E-consult is hierdoor nog niet op alle afdelingen mogelijk. 

Kan ik bij e-consult gebruik maken van mijn smartphone, tablet, laptop of computer?
Ja dat kan, als u maar een verbinding kan maken met het internet. 

Ik heb mijn vraag via e-consult per ongeluk naar een verkeerde afdeling gestuurd. Wat moet ik nu doen?
U hoeft niets te doen. Wij zorgen ervoor dat uw e-consult alsnog bij de juiste afdeling terecht komt. 

Staat uw vraag er niet bij?  
Neem dan contact op met servicepunt Mijn Noordwest: 

Een e-consult is een medisch consult en wordt opgeslagen in uw medisch dossier. Dit kunt u terugvinden in het beveiligde patiëntenportaal Mijn Noordwest [link naar nwz.nl/mijnnoordwest]. 

Beveiligde verbinding
Het e-consult wordt tot stand gebracht met een beveiligde verbinding via uw patiëntenportaal Mijn Noordwest. Door in te loggen accepteert u de algemene voorwaarden [link naar pagina algemene voorwaarden]. Lees ook informatie over uw privacy en veiligheid [link naar pagina privacy en cookies]