E-consult is een gemakkelijke manier om uw zorgverlener een vraag te stellen, via het beveiligd patiëntenportaal Mijn Noordwest. Dit kan op ieder moment van de dag. Ook uw zorgverlener kunt u een vraag stellen of een bericht sturen.
U kunt uw e-consult gebruiken voor vragen die niet kunnen wachten tot uw volgende afspraak. Het kan een telefonische afspraak of een afspraak in het ziekenhuis vervangen. U hoeft voor een e-consult dus ook niet naar Noordwest te komen.
Spoed
Bel bij spoed direct met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Gebruik dan géén e-consult. Bel in noodsituaties 112.
Wanneer krijgt u antwoord?
U kunt binnen 3 werkdagen een antwoord verwachten op uw vraag. U ontvangt een e-mail als uw zorgverlener uw vraag heeft beantwoord. U kunt het antwoord vervolgens bekijken in Mijn Noordwest.
Heeft u een klacht?
Dan kunt u deze indienen bij onze klachtenfunctionaris. E-consult is hier niet geschikt voor.
Wat moet u weten over e-consult?
- om gebruik te maken van e-consult heeft u DigiD nodig. Met uw DigiD logt u in, in Mijn Noordwest
- nog niet alle afdelingen maken gebruik van e-consult. Bij het versturen van een e-consult ziet u alleen de afdelingen waar u een e-consult mee kunt starten. U kunt het e-consult alleen gebruiken bij zorgverleners waar u onder behandeling bent
- u kunt het e-consult invoeren op een computer, laptop, tablet of smartphone
- u kunt een bijlage meesturen met het e-consult. Bijvoorbeeld een foto van een wond
- de vraag en antwoorden die u via e-consult heeft gesteld, zijn direct zichtbaar in uw medisch dossier. Zo kunt u deze informatie altijd teruglezen, maar ook uw zorgverlener. Heeft u een bijlage meegestuurd? Dan komt ook deze meteen in uw medisch dossier terecht
Stel uw vraag via e-consult: instructie
Lees in de instructie stap voor stap hoe u een vraag via e-consult stelt.
Wat kost een e-consult?
Afhankelijk van uw vraag kan een e-consult in rekening gebracht worden. E-consult valt in dat geval onder uw eigen risico. Dit is alleen als het consult een herhaalafspraak vervangt bij uw zorgverlener. Een e-consult wordt niet in rekening gebracht als:
- u de zorgverlener wilt laten weten hoe het nu met u gaat
- de polikliniekassistente antwoord kan geven op uw vraag
- u al een berichtenwisseling via e-consult heeft lopen over de zorgvraag
Uw vragen
Heeft u vragen over het gebruik van e-consult in Mijn Noordwest? Bekijk onze veel gestelde vragen
- staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met servicepunt Mijn Noordwest:
- heeft u een vraag over een antwoord die u van ons heeft ontvangen op uw e-consult? Of een andere vraag over uw zorg of behandeling? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Dit kan via e-consult of telefonisch. De telefoonnummers vindt u bij de specialismen, onder 'Contact'.
Lees meer informatie over:
Veel gestelde vragen
Hoe weet ik dat ik gebruik kan maken van e-consult?
Als u gebruik kunt maken van e-consult, dan ontvangt u van Noordwest een e-mail. In deze e-mail staat dat u ‘via e-consult een vraag kunt stellen aan uw zorgverlener van Noordwest.’
Is e-consult op alle afdelingen mogelijk?
Noordwest heeft e-consult in ontwikkeling.
Kan ik bij e-consult gebruik maken van mijn smartphone, tablet, laptop of computer?
Ja dat kan, als u maar een verbinding kan maken met het internet.
Ik heb mijn vraag via e-consult per ongeluk naar een verkeerde afdeling gestuurd. Wat moet ik nu doen?
U hoeft niets te doen. Wij zorgen ervoor dat uw e-consult alsnog bij de juiste afdeling terecht komt.
--------------------------------
Uw privacy
Een e-consult is een medisch consult en wordt opgeslagen in uw medisch dossier. Dit kunt u terugvinden in het beveiligde patiëntenportaal Mijn Noordwest.
Beveiligde verbinding
Het e-consult wordt tot stand gebracht met een beveiligde verbinding via uw patiëntenportaal Mijn Noordwest. Door in te loggen accepteert u de algemene voorwaarden. Lees ook informatie over uw privacy en veiligheid