Digitale zorg

De zorg ontwikkelt zich razendsnel en digitalisering speelt daarin een grote rol. Ook het ziekenhuis werkt hard aan digitale zorg. Naast het patiëntenportaal Mijn Noordwest, werkt Noordwest ook aan de ontwikkeling van andere digitale middelen.

Digitale ziekenhuispost: uw contactvoorkeur en e-mailadres 
Noordwest verstuurt veel post. Toch is dit niet altijd nodig. Dit kan nu namelijk ook digitaal, als uw voorkeur hiernaar uitgaat.   

Als u aangeeft dat uw contactvoorkeur ‘digitaal’ is, dan ontvangt u informatie over uw afspraak niet meer per post. U krijgt dan via e-mail een melding dat de informatie voor u klaar staat in het patiëntenportaal Mijn Noordwest. Het is in dat geval belangrijk dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Sommige informatie blijft u nog wel per post ontvangen. Ook voor onze andere digitale mogelijkheden is het belangrijk dat uw e-mail bij ons bekend is. 

Veel gestelde vragen over digitale zorg

Bibliotheken organiseren regelmatig cursussen en inloopspreekuren over digitale zaken. U kunt onder andere ondersteuning krijgen bij: 

  • het werken met een computer, tablet of smartphone
  • het gebruik van DigiD (aanvragen en/of inloggen)
  • zoeken naar betrouwbare informatie op internet over gezondheid en ziekte
  • inloggen in patiëntenportalen van uw huisarts en het ziekenhuis
  • het gebruik van handige gezondheidsapps 

Regio Alkmaar: Bibliotheek Kennemerwaard 

  • neem contact op met de klantenservice via 072 – 515 6644  
  • meer informatie: DigiVitaler (bibliotheekkennemerwaard.nl) 

Regio Den Helder: KopGroep Bibliotheken 

  • neem contact op met de informatiebalie via 0223 – 62 3434 
  • kijk in de agenda op de website van KopGroep Bibliotheken of er een cursus Digivitaler gepland staat 

 

Om de video te bekijken, dient u akkoord te gaan met functionele cookies. Accepteer de functionele cookies met onderstaande knop om verder te gaan.